tesstartor

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Terese - 22 april 2012 13:31

Ja nu är den färdig och hämtad iaf. En riktig sockerbomb är det eftersom en tonåring bestämde smaker, vit choklad och dumle. Jag blandade i lite apelsin för hans mamma bestämde att han gick med på det (; Vill ju inte lämna ifrån mig något jag själv aldrig i livet skulle äta. Men den blev nog helt okej, visst den kommer vara söt, men lite apelsinsmak finns det allt i så det är inte sådär att den fastnar i munnen.

Den är täckt med modelleringsmarsipan eftersom det var den enda vita marsipan jag hann få tag på, annars kunde jag såklart beställt riktig kavlingsmarsipan. På bagerierna säljer dom inte mindre än 2,5kg-block med enfärgad marsipan och jag gillar inte att jobba med marsipan mer än till en del modellering. Det blev lite sprickor längst ner men dom täckte jag med ett kantband. Nu ska jag inte göra någon tårta på ca 2 vekor vad jag vet, men känner jag mig själv rätt så kommer jag väl baka om 2 dagar igen, om inte en tårta så en kladdkakaka, cupcakes eller något annat.


Här kommer bilderna på tårtan iaf. Bilderna är lite sneda men det får ni leva med!


   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


26årig tjej som älskar att baka och framförallt att dekorera tårtor och cupcakes.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards