tesstartor

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Lite dåligt med inlägg.

Av Terese - 9 maj 2012 13:32

Jag har varit väldigt trött pga allt pollen det senaste sådet har inte blivit mycket bakat. Har gjort två tårtbottnar så ska göra mousserna och fylla ena tårtan imorgon sen dekorer den på lördag och fylla den andra tårtan på lördag och dekorera på söndag kväll eller på måndag morgon. Ska förbereda en del inför tårtan tills på måndag, har precis knådat in lite Gum Trag i en halv paket svart Fun Cakes SP (den luktade mycket mycket godare än Ballinas,inte alls lika kemiskt) Sen så ska jag färga lite FP utblandat med lite SP ikväll eller imorgon och sen modellera lite så det får stelna lite tills figurerna ska på tårtan på måndag. Får försöka hitta något att stabilisera detmed tills det torkat också.

Ikväll ska jag iväg och handla några få saker jag inte hade hemma till tårtfyllningarna. Lite apelin, citron, passionsfrukt, yoghurt och vit choklad, sen hade jag nog det mesta hemma. Men lika bra att passa på att handla lite annat samtidigt. Ska se till att ta kort på tårtorna när dom är färdiga så kommer bilder upp här sen! Det blir en gräddtårta och en täckt i vit Dekorfondant med lite modellerat och lit text på.

Vill testa lite olika SP för att se vilken som smakar/luktar bäst och är enklast att arbeta med, det får ju heller inte ta över smaken på tårtan. Fun Cakes var väldigt muk och lättarbetad iaf, fastnade inte i kavelmattan en enda gång och luktade väldigt gott av vanilj. Det är ju lättast om man hittar en sort som man trivs med och sen håller sig till den så man slipper få olika resultat varje gång. Dekorfundanten känns väldigt mjuk genom paketen den också men det märker när jag ska färga lite av den sen. Ska även färga lite Flowerpaste och ta ut bokstäver av eftersom den går att få så mkt tunnare än Sugarpasten.

Men lite fler inlägg kommer till helgen/mitten av nästa vecka. Just nu skulle jag mest behöva städa, men den där orken finns inte riktigt där, sen så omjag dammsuger nu så hinner katten håra ner tills på måndag igen så tar nog och dammtorkar lite idag bara. Kanske skulle ta och äta något först. En smörgås kommer man inte långt på vad gäller energi.

Hoppas alla har en bra dag, trots regn, vilket jag är ganka lättad över för då kan jag vädra utan att bry mig om allt pollen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 3 januari 2013 17:15

Ja den spenderades uppe i Stockholm hos min absolut bästa vän. Lite deprimerad var jag till och från under dagarna jag var där och jag grät varje dag då min älskade katt, vän, familjemedlem och trygghet avlivades vid ungefär 8.45 på morgonen den 23e ...

Av Terese - 20 december 2012 11:45


Jag tog ingen bild på den förra tårtan jag gjorde till min bror och hans sambos födelsedagsfirande. Jag fick frågan av min bror om det var betong i. Den vägde någonstans mellan 5 och 8 kg, men det var ju också 5 anslag och 4 lager fyllning varav två ...

Av Terese - 6 december 2012 23:40

blir till min kära storebrors och hans underbara sambos födelsedagsfirande som dom ska ha som adventsfika den 16e, dvs nästa söndag. Sen den 17e har dom årsdag som par, den 18e fyller Anna år och den !9e fyller Mikael år. Så lika bra att ta allt på e...

Av Terese - 3 december 2012 18:30

Jag tänkte lägga upp en lista på lite smaker som fungerar bra ihop ifall någon som kikar in här skulle ha lite fantasi-torka och behöver nya idéer. Så här kommer det en lista på smaker som passar året om, sen en kortare med smaker som går ihop och pa...

Av Terese - 3 december 2012 09:34

Förra veckan så pysslade jag ihop en barnkalas-tårta till mammas väns son som fyllde 4 år.Det blev ljusa bottnar, saftade med mjölk ihopvispat med vaniljsocker, ett lager med hallonmousse och ett lager med glasscreme med vit choklad nedvispad i den. ...

Presentation


26årig tjej som älskar att baka och framförallt att dekorera tårtor och cupcakes.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards