tesstartor

Alla inlägg den 19 april 2012

Av Terese - 19 april 2012 13:52

Ja det är precis vad jag gjorde förra helgen för att ta med när jag skulle hjälpa min kusin och hennes sambo över dagen för dom håller på att renovera om en gammal mjöl-kvarn på tre våningar till ett hus dom ska bo i. Det kommer bli riktigt fint! Men jag tyckte vi behövde "lite fika". det kan hända att jag överdrev lite med tre sorters cupcakes men man kan ju alltid lägga en del av muffinsen i frysen och ha på frosting när man ska äta dom!


Men jag gjorde iaf först och främst saftiga vaniljmuffins (otroligt fluffiga och goda, inte det minsta torra) med en Whipped Cream Cheese-frosting med några droppar cocos-essens i. Dom vart nog nästan populärast, riktigt goda blev dom iaf. Jag dekorerade inte mkt utan la bara på en lten rosa marsipan-fjäril. Här kommer en bild;

 


Sen så gjorde jag chokladmuffins men tyckte dom var lite tråkiga så jag hällde i 50g vita och 50g mörka chokladknappar så det blev chocolate chip-muffins. Sen så gjorde jag en mascarpone och nougatfrosting till dom och det var en riktigt lyckad kombination det också vill jag lova! Dom är bara dekorerade med lite vitt strössel eftersom jag inte ville tillföra någon mer direkt smak.


 




Sen till sist så gjorde jag MiniLemoncurd-muffins (jag älskar citron) och sötlakritsfluff som jag bara klickade på lite på toppen och sen lite saltlakritsströssel. Citron och lakrits ihop kan ju inte gå fel helt enkelt. Och dom söta mini-cupcakesformarna är ifrån Rice och det är ett litet hjärta under, som man såklart inte ser, men dom var så söta så jag kunde inte låta bli. Då vart jag såklart tvungen att gå upp på Lagerhaus och köpa minicupcakes-plåt för att dom skulle hålla formen också ;) Så här sötablev dom iaf!


   




Nu ska jag snart gå och handla för tårtan jag ska göra tills på söndag iaf.

Hoppas att alla har en bra dag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


26årig tjej som älskar att baka och framförallt att dekorera tårtor och cupcakes.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards