tesstartor

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Hoppsan

Av Terese - 1 september 2012 22:50

Nu gick det sådär lång tid mellan inläggen igen. Jag har inte bakat så överdrivet mycket det senaste.


Kreativiteten har inte funnits där och nu det senaste har höstkänslor och lite deppighet över mörkret kommit.
Jag bakade litegrann till jag fyllde år den 30e juli vilket dels blev mini-vaniljcupcakes med jordgubb/limefrosting, macarons fyllda med vit chokladganache med hallonsmak och smultroncakeballs.

 


Sen så vart det även en tårta såklart som fick bli en Fuffy Cake om består av ljusa bottnar, gräddkräm och massvis med rårörda hallon och blåbär, sen täcks alltihop i en marängfrosting. Som jag själv inte kunde spackla på då min arm skakade våldsamt och gjorde vidrigt ont efter att ha stått och hållit i elvispen i en sådär 25 - 30 minuter. Men såhär blev det iaf.


 





Jag skulle även baka en "No bake - White chocolate cheesecake" för 2 - 3 veckor sedan men det blev visst ett gäng förändringar i receptet på botten då jag tycker et är så tråkigt med den vanliga gjord på kexsmulor och smör. Sen lät det även väldigt sött så jag kokade ihop hallon och mango och bredde ut över botten innan jag hade på cheesecake-smeten och sen ripplade jag även ner lite i smeten. Den blev godare än förväntat!


 



Nu håller jag på med dekoren till en dop-tårta som ska vara färdig nästa lördag så det kommer upp bilder lite senare på den, ska även göra en 40årstårta eftersom lilla Pontus som ska döpas, hans mamma fyller 40år några dagar efter dopet. Men hon ville ha en gräddtårta så där blir det inte så mycket dekor. Men till dop-tårtan så blir det en hel del pilligt men det ska nog bli riktigt fint till slut!
Lovar att bilderna på tårtorna kommer upp på lördag eller söndag!


Hoppas att alla har en bra helg!

 
 
Littledessert

Littledessert

26 oktober 2012 18:46

Mums!

Du är ju super duktig på att baka ju! :D Hittade massa fint och gott här i bloggen!

http://littledessert.se

Terese

5 november 2012 16:16

Åh vad kul att du tycker det! Nu blev jag superglad! Behöver uppdatera lite då det är några som inte kommit in än så det kommer lite mer :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 3 januari 2013 17:15

Ja den spenderades uppe i Stockholm hos min absolut bästa vän. Lite deprimerad var jag till och från under dagarna jag var där och jag grät varje dag då min älskade katt, vän, familjemedlem och trygghet avlivades vid ungefär 8.45 på morgonen den 23e ...

Av Terese - 20 december 2012 11:45


Jag tog ingen bild på den förra tårtan jag gjorde till min bror och hans sambos födelsedagsfirande. Jag fick frågan av min bror om det var betong i. Den vägde någonstans mellan 5 och 8 kg, men det var ju också 5 anslag och 4 lager fyllning varav två ...

Av Terese - 6 december 2012 23:40

blir till min kära storebrors och hans underbara sambos födelsedagsfirande som dom ska ha som adventsfika den 16e, dvs nästa söndag. Sen den 17e har dom årsdag som par, den 18e fyller Anna år och den !9e fyller Mikael år. Så lika bra att ta allt på e...

Av Terese - 3 december 2012 18:30

Jag tänkte lägga upp en lista på lite smaker som fungerar bra ihop ifall någon som kikar in här skulle ha lite fantasi-torka och behöver nya idéer. Så här kommer det en lista på smaker som passar året om, sen en kortare med smaker som går ihop och pa...

Av Terese - 3 december 2012 09:34

Förra veckan så pysslade jag ihop en barnkalas-tårta till mammas väns son som fyllde 4 år.Det blev ljusa bottnar, saftade med mjölk ihopvispat med vaniljsocker, ett lager med hallonmousse och ett lager med glasscreme med vit choklad nedvispad i den. ...

Presentation


26årig tjej som älskar att baka och framförallt att dekorera tårtor och cupcakes.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards