tesstartor

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Bättre sent än aldrig.

Av Terese - 4 juni 2012 08:44

Har mått lite dåligt så därför har bild på senaste tårtan inte kommit upp men nu ska jag se till att få upp en bild.

Den var till samma kille, Oliver, som jag gjorde konfirmationstårtan till men nu fyllde han 15 år och ville ha en likadan tårta som sist. Så ljusa bottnar saftade med apelsin, vit chokladmousse med lite apelsin i, dumlefluff, spacklad i vit chokladsmörkräm med rivet apelsinskal i och denna gången täckte jag med Dekorfondant ist för vanilj-marsipan.

Han ville ha temat bandy eller skateboard. Så jag gjorde två bandyklubbor i svart Fun Cakes Sugarpaste med lite Gum Trag i, vilket inte vart så lyckat eftersom det sprack lite när det torkade, skulle inte haft i någon Gum Trag där i, men gjort är gjort. Bandybollen gjorde jag i ren Flowerpaste vilket gick helt okej. Det var lite väl varmt för att hantera Sugarpasten så det blev lite rynkigt längst ner vilket jag täckte lite av med en dekorkant och jag limmade på texten lite snett. Så här blev resultatet iaf;


 


Jag är långt ifrån helt nöjd men jag hoppas att den uppskattades ändå!


Någon dag när jag känner mig piggare så ska jag försöka mig på att föra tårtbottnar i mina 12cm-springformar. Det kommer upp bild på det då så ni får se hur små dom blir, förhoppningsvis får jag dom höga nog att kunna dela dom i 3 anslag, får helt enkelt ha en hög, stabil krage då formarna bara är 4cm höga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Terese - 3 januari 2013 17:15

Ja den spenderades uppe i Stockholm hos min absolut bästa vän. Lite deprimerad var jag till och från under dagarna jag var där och jag grät varje dag då min älskade katt, vän, familjemedlem och trygghet avlivades vid ungefär 8.45 på morgonen den 23e ...

Av Terese - 20 december 2012 11:45


Jag tog ingen bild på den förra tårtan jag gjorde till min bror och hans sambos födelsedagsfirande. Jag fick frågan av min bror om det var betong i. Den vägde någonstans mellan 5 och 8 kg, men det var ju också 5 anslag och 4 lager fyllning varav två ...

Av Terese - 6 december 2012 23:40

blir till min kära storebrors och hans underbara sambos födelsedagsfirande som dom ska ha som adventsfika den 16e, dvs nästa söndag. Sen den 17e har dom årsdag som par, den 18e fyller Anna år och den !9e fyller Mikael år. Så lika bra att ta allt på e...

Av Terese - 3 december 2012 18:30

Jag tänkte lägga upp en lista på lite smaker som fungerar bra ihop ifall någon som kikar in här skulle ha lite fantasi-torka och behöver nya idéer. Så här kommer det en lista på smaker som passar året om, sen en kortare med smaker som går ihop och pa...

Av Terese - 3 december 2012 09:34

Förra veckan så pysslade jag ihop en barnkalas-tårta till mammas väns son som fyllde 4 år.Det blev ljusa bottnar, saftade med mjölk ihopvispat med vaniljsocker, ett lager med hallonmousse och ett lager med glasscreme med vit choklad nedvispad i den. ...

Presentation


26årig tjej som älskar att baka och framförallt att dekorera tårtor och cupcakes.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards